Zhruba 130 kilometrů, což je třicet procent z celkového dojezdu Audi e-tron, získá tento vůz díky propracovanému systému rekuperace.

Testovací jezdci to dokonce prakticky ověřovali na silnici vedoucí na vrchol Pikes Peak. Ovšem opačným směrem, než kterým jel při svém rekordu elektrický speciál Volkswagenu. Z výšky 4300 metrů se na silnici dlouhé přes třicet kilometrů klesá o 1900 metrů níže. Pokus ukázal, že během sjezdu do baterií přibylo tolik energie, kolik by vystačilo na rovněž třicetikilometrovou vzdálenost.

Audi uvádí, že rekuperace probíhá s brzdným momentem až 300 Nm a elektrickým výkonem 220 kW, což je 70 procent z maximálního výkonu pohonného systému. Tak vysoké účinnosti podle Audi nedosahuje žádný momentálně sériově vyráběný vůz.

Audi kombinuje tři různé typy rekuperace: páčkami manuálně ovládaná rekuperace při uvolnění plynového pedálu, automatická rekuperace při uvolnění plynového pedálu a rekuperace při brzdění.

Podle techniků zpomaluje e-tron pomocí rekuperace s využitím výhradně elektromotorů bez zapojení konvenčních brzd až do hranice zpomalení 0,3 g. Do této úrovně se přitom vejde 90 procent všech brzdných manévrů při běžné jízdě.

Současně nebude Audi ubírat řidičům potěšení z jízdy. Výkon elektromotorů, které pohání obě nápravy, totiž dosahuje téměř 300 kW. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost nastane za méně než šest sekund.