Současná generace elektromobilů má stále ještě řadu parametrů, které je v porovnání s vozy s klasickými spalovacími motory poněkud hendikepují. Jedním z nich je velikost zavazadlového prostoru.

Postupně se na trh začnou dostávat elektromobily, které jsou vystavěné na speciální platformě. Díky tomu získají plochou podlahu, dostatek místa pro cestující, a rovněž dostatečně objemný "kufr". Dosud si ale musíme vystačit s vozy, které jsou vinou baterií umístěných obvykle na rozhraní zadních sedaček a zavazadlového prostoru, s relativně skromným místem pro naše materiální potřeby.

Logicky nejmenší objem poskytuje nejmenší elektromobil na trhu, což je Volkswagen e-Up. 250 litrů postačí jen na menší nákup. O mnoho více nenaložíte ani do přece jen už větších vozů BMW i3 a Kia Soul EV. V jejich případě je objem jen 260 a 281 litrů.

Zbývající elektromobily na tuzemském trhu již přesahují hranici 300 litrů. Většina z nich však ne příliš výrazně. Konkrétně nový elektromobil Hyundai Kona Electric disponuje objemem 332 litrů, Volkswagen e-Golf 341 litry a Hyundai Ioniq Electric 350 litrů.

Pro rodinné potřeby jsou (i když stále ještě s výhradami) nejlepší obě generace Nissanu Leaf. Technické údaje té původní udávají velikost 370 litrů a v nové ještě o 65 litrů více. 435 litrů již může postačit menší rodině při cestování na víkend nebo na kratší letní dovolenou.