Během několika let hodlá Toyota představit druhou generaci svého osobního automobilu poháněného elektřinou získaných z vodíkových palivových článků. Ten se nyní prodává s označením Mirai.

Do té doby musí obří automobilový gigant vyřešit několik zásadních problémů. Především, jak zefektivnit výrobu. V současné době se totiž technologicky velice náročný vůz vyrábí ročně, což umožňuje denní produkce pouze šesti kusů.

Tímto tempem rozhodně automobilka nemůže splnit svůj avizovaný cíl - vyrábět do roku 2020 třicet tisíc vodíkových vozů ročně. Současně její specialisté také musí vymyslet způsob, jak zlevnit produkci palivových článků. Ty například obsahují i velké množství platiny. Současně se také, jak pro agenturu Reuters uvedl šéfinženýr Toyoty Mirai Yoshikazu Tanaka, pracuje na zmenšení a zlepšení parametrů celé pohonné soustavy vozidla.

V současnosti je dojezd Mirai na jedno naplnění vodíkových nádrží necelých pět stovek kilometrů, cílem je však do roku 2025 dosáhnout hranice 1000 kilometrů. Mezistupněm se má stát v příštích několika letech cca 700 kilometerů.

Toyota vodíkový pohon připravuje nejen pro osobní auta. V současnosti vyvíjí například autobus Sora, který by měl být uveden na trh v roce 2020 a testuje již druhou vývojovou fázi velkého nákladního vozu Project Portal. U něj se podařilo navýšit dojezd z původních 320 na 480 kilometrů.