S určitým zpožděním se nám dostal do ruky na test nový Nissan Leaf. Bílý exemplář vypadá teď v davu klasických "spalováků" docela nenápadně. Zatím jsme s ním jezdili jen po městě. Tady je pár prvních poznatků:

1) Spotřeba se zatím drží těsně pod úrovní 15 kWh/100 kilometrů. Tudíž dosáhnout dojezd přes 300 kilometrů bude určitě obtížnější než s Renaultem Zoe

2) Líbí se nám prostor v kabině i zpracování mateirálů

3) Vzadu se pohodlně usadí jen lidé s výškou do 180 centimetrů. Ti vyšší budou hlavou dělat důlek do obložení střechy. Sedadla jsou velmi, ale opravdu velmi měkká.

4) Zaujal nás graf na centrálním displeji zobrazující aktuální využití energie. Například jsem zjistil, že pro jízdu ustálenou rychlostí 50 kilometrů v hodině do mírného kopce postačuje výkon motoru na úrovni 20 kW.

5)Takzvaný e-pedál je vlastně malá páčka na středovém tunelu. Má jen dvě polohy - zapnuto a vypnuto. Zatím se nám zdá, že pro jízdu v běžném městském provozu je komfortnější ho nepoužívat

6) Kufr je fakt velký. V našem maximálně vybaveném exempláři však jeho využití ztěžuje instalovaný subwoofer jinak výborně hrající audiosoustavy Bose

7) Podvozek je pro městskou jízdu optimální. Na kanálech se auto zhoupne, na dlažbě není hlučné. Na autě však máme namontované zimní pneumatiky, tak uvidíme, zda se to nějak projeví ve vyšších rychlostech.