Zatím se Nissan Leaf nabízí ve verzi s baterií 40 kWh. To je dnes již téměř standard, protože stejnou kapacitu nabízí i o třídu menší vůz, jakým je Renault Zoe.

Nissan od prvních informací o druhé generaci elektromobilu Leaf sliboval, že bude k mání ve dvou verzích - s kapacitou baterie 40 nebo 60 kWh. Ačkoli mnozí doufali, že obě varianty budou k dostání hned od počátku, ve skutečnosti se Leaf s větší baterií dostane na trh až příští rok. Informaci přinesl portál Electrek. Podle něho již probíhají testy nové baterie při rychlodobíjení s výkonem přes 100 kW.

Aby bylo toto možné, získá nová baterie také nový systém chlazení. Dosud totiž Nissan pro nový Leaf nenabízel aktivní teplotní management a baterii chladil vzduchem. To některým majitelům přinášelo problémy při využívání rychlodobíječek.

Navíc baterie už nebude dílem firmy AESC, nýbrž LG Chem.

Díky baterii s kapacitou minimálně 60 kWH získá Leaf dojezd přes 360 kilometrů. Jde přitom o hodnotu homologovanou podle přísnější metodiky WLTP.

Nový Leaf navíc získá i silnější elektromotor. Místo současně nabízeného s výkonem 110 kW to bude 160 kW. Díky tomu pak hodnota zrychlení z nuly na sto poklesne na pouhých 6,5 sekund.