Kromě vlastníků elektromobilů budou moci o speciální registrační značku začínající písmeny EL žádat také ti, kteří si pořídili plug-in hybridní vůz. Jedinou podmínkou je, aby emise CO2 nepřekročily hranici 50 gramů na kilometr jízdy.

Vyplývá to z novely silničního zákona, kterou projednala Poslanecká sněmovna. Značky, které se mají vydávat zdarma,  by se zřejmě mohly na auta začít instalovat již během letošního podzimu.

Zjišťovali jsme, kolik plug-in hybridů se vejde do stanoveného padesátigramového limitu. Podle našeho průzkumu v nabídce jednotlivých značek jsou jich desítky. Bohužel se z větší části jedná o vozy, které spadají spíše do vyšší cenové kategorie.

V ceně do milionu korun jsou to je to aktuálně jen šest vozů. Konkrétně Hyundai Ioniq Plug-in hybrid, BMW 2 Active Tourer, Mini Countryman, Kia Niro, Toyota Prius Plug-in, Audi A3 Sportback e-tron. Nejlevnější z nich je zmíněný Hyundai Ioniq, jehož cenovka startuje na 889 990 Kč.

V hladině cen od milionu Kč do půldruhého milionu pak lze najít plug-in hybridní verze vozů jako Kia Optima, Volkswagen Passat, Mitsubishi Outlander, BMW 3, Mercedes Benz C v obou karosářských variantách nebo Volvo V60.Do 

Do dvou milionů se vejdou následující automobily s plug-in hybridním pohonem: BMW 5, Volvo XC 60, Volvo S90, Volvo V90 a Volvo XC90.

Velmi zajímavě se pak bude značka EL vyjímat například na BMW i8. To má sice kombinovanou spotřebu 1,9 litru, potažmo emise 42 gramů CO2 na sto kilometrů, současně však výkon motorů 37 4 koní. Teoretický dojezd na elektřinu je sice 55 kilometrů, v praxi pak ale spíše jen třicet.  Ve verzi roadster se za něj platí skoro čtyři a čtvrt milionu korun.