Vlastní továrnu na výrobu kapalného vodíku otevřela v USA česká společnost United Hydrogen. Chystá také síť vodíkových čerpacích stanic.

Hlavně do Kalifornie, kde je již nyní v provozu zhruba čtyři tisíce vozů, které ke svému pohonu využívají elektřinu vyrobenou ve vodíkových palivových článcích, hodlá dodávat kapalný vodík firma vlastněná českými investory. Ti do rozvoje vodíkové infrastruktury v USA zatím vložili  900 milionů korun.

Jak informovala Česká televize, základní surovinu získává závod umístěný v Tennessee, z nedaleké továrny na chlor, kde je vodík odpadním produktem a dosud se vypouštěl volně do atmosféry. Cena je tudíž velmi nízká.

Současná denní produkce kapalného vodíku vystačí pro naplnění nádrží zhruba dvou tisíc vozů. Počítá se však s postupným navyšováním objemu. Existují totiž studie, podle nichž má být jen v Kalifornii do roku 2020 v provozu 40 tisíc vodíkových aut a během dalších pěti let skoro čtvrt milionu.

V současnosti je možno naplnit vodíkové nádrže automobilu za cenu, která je zhruba o čtvrtinu vyšší, než kdyby řidič tankoval klasický benzin. Cena tohoto "paliva" se však postupně bude snižovat. Navíc, například v Kalifornii, získá majitel při pořízení "vodíkového" auta palivo na tři roky zdarma.