Jako poměrně spolehlivé se ukazují oba elektromobily, které se podrobují dlouhodobému testu německého autoklubu ADAC. Jak Nissan Leaf, tak i BMW i3 měly dosud víceméně jen drobné závady.

Japonský vůz během zhruba sedmi let testování ujel už přes 92 tisíc kilometrů, BMW i3 za tři a půl roku pak o 14 000 kilometrů méně. Test neukázal, že by vozy trpěly nějakým zásadním neduhem, určité mouchy se však vyskytly. Například BMW se ukázalo jako velký "žrout" pneumatik. První zimní musely být vyměněny již po 14 000 kilometrech. Pak se ještě objevil problém s přehřívajícím se nabíjecím kabelem, senzorem dveří a jejich vzpěrou.

Během zmíněného období klesl reálný dojezd vozu z původních 106 na 99 kilometrů. Tento problém nicméně specialisty ADAC zase až tak moc trápit nemusí, protože BMW i3 je ve verzi REX, tedy s range extenderem.

Nissan Leaf zaznamenal relativně mírné tempo úbytku kapacity baterie. Z původních 24 kWh je v současnosti k dispozici zhruba 20. Z hlediska dojezdu to znamená snížení z počátečních 105 snížení na 94 kilometrů.

U obou vozů tedy ještě zdaleka nedošlo ke snížení kapacity akumulátorů na kritickou hodnotu 70-80 procent. Nelze tedy využít výrobci garantovanou záruku na tento díl. Ta v případě první výrobní verze Nissanu Leaf představuje pět let nebo sto tisíc kilometrů a u BMW i3  osm let nebo sto tisíc kilometrů.

Jedinou vážnější závadou u Nissanu Leaf byla nutnost výměny baterie. Nikoli však té zajišťující výkon, ale startovací. Tento problém se objevil v době, kdy baterie dosáhla stáří přibližně šesti let a na tachometru byl údaj 72 393 kilometrů.