Tuzemské zastoupení petrolejářského gigantu Shell již pracuje na výběru vhodných lokalit pro vybudování tuzemských rychlodobíječek, které budou začleněny do projektu Ionity.

Především problém se zajištěním dostatečného příkonu pro to, aby zde mohly fungovat stojany s nabíjecím výkonem až 350 kW, řeší především v současné době odborníci firmy Shell u vytipovaných míst. Ty se budou nacházet v areálech stávajících čerpacích stanic podél hlavních dálničních tahů v Česku.

Podle informací portálu Autonaelektřinu.cz je jednou z možných lokalit čerpací stanice u Rokycan. Právě dálnice D5 a D1, tedy tah vedoucí z Bavorska přes Prahu a Brno, se z hlediska projektu Ionity řeší přednostně. V první fázi projektu, který se týká deseti evropských zemí včetně například Česka a Slovenska, vznikne 80 rychlodobíjecích stanic. Na každém z nich pak má být šest stání pro elektromobily. Již do roku 2020 pak má být těchto areálů dokončeno zhruba 400. Jednotlivé stanice mají být od sebe nejdále 120 kilometrů.

Nabíjet tu bude možné elektroauta, které jsou opatřeny konektorem typu CCS. Právě proto se do projektu zapojili evropští výrobci elektromobilů, konkrétně koncerny Volkswagen a Daimler, dále BMW a Ford. V současné době však o začlenění jednají například také automobilky Volvo, Jaguar, koncern Fiat Chrysler Automobiles nebo francouzské uskupení PSA zahrnující značky Peugeot, Citroën a nyní i německý Opel. Uvažuje se i o zapojení Tesly. Ta by pak zřejmě své vozy určené pro evropské zákazníky také začala vybavovat konektorem CCS.