Značka Porsche odtajnila během slavnostního večera na počest 70. výročí svých sportovních vozů jméno vozu, který vzejde z konceptu Mission E.

Definitivní podoba elektrického vozu slavné automobilky ze Stuttgartu je stále ještě utajovaná. Nicméně představitelé značky využili příležitosti slavnostního večera a sdělili novinářům i hostům slavnosti leccos o voze, který přijde na trh někdy na přelomu roku 2019 a 2020.

Velikostí a způsobem užívání se má Taycan začlenit mezi kultovní "devětsetjedenáctku" a Panameru. Cena pak má být právě zhruba na základní úrovni tohoto supersedanu, tedy přibližně dva a půl milionu korun.

Na druhou stranu, deklarované výkony tuto cenovku opodstatňují. Maximální rychlost má být stejná, jakou mají současné výkonné automobily opatřené omezovačem - 250 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se vůz dostane během 3,5 sekund a akcelerace na rychlost 200 kilometrů v hodině nepřekročí dvanáct sekund. To díky dvěma motorům, které dohromady generují výkon přes šest stovek koňských sil.

Hlavním bonusem pak má být možnost nabít baterie, které umožní dojezd pět set kilometrů, na osmdesát procent jejich kapacity během pouhé čtvrthodiny. Samozřejmě z rychlodobíječky s vysokým výkonem a díky palubní elektrické síti 800 Voltů.

Auto se bude vyrábět přímo ve Stuttgartu. V současné době se připravují kapacity, které umožní roční produkci přibližně dvaceti tisíc kusů.

A ještě jedna poznámka na závěr. Taycan nebude prvním elektrickým vozem Porsche. Tím se stal již v roce 1898 elektrický kočár zkonstruovaný otcem-zakladatelem Ferdinandem Porsche pro vídeňskou firmu Lohner.