Žádnou brzdou provozu rozhodně nebude druhá generace vozu Porsche-Cayenne ve variantě plug-in hybrid. Vůz má označení Porsche Cayenne E-Hybrid.

Kombinace zážehového třílitrového šestiválce a elektromotoru dává vozu k dispozici využitelný výkon 340 kW, což je o 34 více než v minulé generace. Ještě výrazněji narostl točivý moment - z 590 na 700 Nm.

V současné generaci je spalovací motor naladěn na výkon 250 kW (o pět více než v první generaci). Konstruktéři použili také silnější elektromotor. Původně měl výkon 70 kW, nyní 100.

To zajišťuje, že auto je schopné zrychlit z nuly na stovku během pěti sekund a dosáhnout maximální rychlosti 253 kilometrů v hodině. Parametry minulé verze byly horší. Konkrétně ve zrychlování o 0,4 sekundy a o deset kilometrů v hodině v kategorii maximální rychlost. Pokud ale pojedete v elektrickém módu, systém vám umožní nejvýše 135 km/hod.

Nový plug-in hybrid má samozřejmě také lepší parametry v oblasti spotřeby a dojezdu. Kombinovaná spotřeba podle laboratorní normy NEDC činí teď 3,2 litru na sto kilometrů. Dříve to bylo 3,4 litru. Zatímco první cayenne plug-in hybrid byl schopný v čistě elektrickém režimu ujet při spotřebě 20,8 kWh maximálně 36 kilometrů, nyní je to až 44. Vůz potřebuje o 0,2 kWh elektřiny na sto kilometrů méně než dříve. Zvýšený dojezd je tak dán vyšší kapacitou baterie. Je do ní možné nabít 14,1 kWh, dříve bylo možné jen 10,8.

Nabíjení z klasické domácí zásuvky trvá na plnou kapacitu necelých osm hodin. Je ovšem možné si koupit místo standardní 3,6 kilowattové palubní nabíječky jinou s dvojnásobným výkonem. V takovém případě lze dobu nabíjení zkrátit na 2,3 hodiny.

Radek Pecák