V České republice se v nejbližší budoucnosti (vzhledem k tržnímu podílu značek koncernu Volkswagen) budeme nejspíše nejvíce setkávat s elektromobily, které jsou vybaveny standardem pro rychlodobíjení typu CCS. Jenže v globálním měřítku je to úplně jinak.

Vzhledem k tomu, že zemí, v níž se prodává nejvíce elektromobilů, je zřejmé, že její národní standard GB/T bude také v celkovém objemu v letošním roce prodaných elektrických aut nejvíce zastoupen. Tímto konektorem je podle portálu ev-sales, vybaveno 14 procent. Těsně za ním následuje Chademo s 13 procenty a třetí je vlastní standard značky Tesla. Ten dosáhl na podíl deset procent. Až poté je zmíněný CCS s osmi procenty.

Jedná se ovšem o globální statistiku, na jednotlivých kontinentech budou poměry samozřejmě výrazně jiné. Připomeňme si, že se systémem CCS se lze v současnosti setkat hlavně u elektromobilů všech německých automobilových koncernů a jejich značek. K nim se přidal i americký Ford.

Chademo pak používají především japonské a korejské značky.

Statistiky za první čtvrtletí ukázaly i další zajímavé skutečnosti. Například to, že Tesla se stala největším výrobcem elektromobilů na světě, když těsně předstihla čínský BYD. Třetí je BMW, čtvrtý Nissan a pátá další čínská automobilka BAIC. Až šestá pozice v současnosti náleží Volkswagenu.

Během tří měsíců letošního roku se na celém světě prodalo 305 000 aut, které umožňují jízdu čistě na elektřinu. 60 procent z nich byly vozy, které v útrobách vozí pouze elektromobily, zbývající podíl mají plug-in hybridy.

Březnový výsledek 142 000 prodaných elektrických aut s možností dobíjení ze zásuvky, je historicky druhý nejlepší. V porovnání se stejným měsícem loňského roku je to o 53 procent více. Lepším měsícem byl dosud pouze loňský prosinec.

Na pozici nejprodávanějšího elektromobilu světa se vrátil Nissan Leaf. Během prvního čtvrtletí si ho koupilo skoro 22 000 zákazníků. Druhý v pořadí je čínský vůz BAIC EC-Series.