Projekt elektromobilu  MW Motors Luka EV není tak úplně českou záležitostí. Potenciálním zákazníkům ho nabízí významná nadnárodní logistická firma náležející do skupiny Maurice Ward Group.

Před pár dny proběhly českými médii fotografie elektromobilu Luka EV, za jehož zrodem je údajně česká automobilka MW Motors sídlící ve Štěnovicích na Plzeňsku. Její areál se ale nachází na stejné adrese, kde je tuzemská centrála a současně i logistický areál Maurice Ward Logistics.

Tento projekt také není zcela nový. Například již před bezmála třemi lety informoval specializovaný server Autoevolution.com o stejnojmenném automobilu. Jeho hlavní designové prvky i technické parametry byly přitom velice podobné těm, které se prezentují dnes.

V tuto chvíli se ovšem projekt posunul do další fáze a chystá se homologace vozu pro malosériovou výrobu. Pokud vše půjde hladce, měly by se první exempláře dostat do prodeje snad již na přelomu tohoto a příštího roku. Spekuluje se o ceně v řádu půl milionu korun. To by na elektromobil se slibovaným dojezdem kolem tří stovek kilometrů, maximální rychlostí přes 140 kilometrů v hodině a s líbivou karosérií, nemuselo být příliš.

Přestože baterie ve voze má na dnešní poměry nepříliš velkou kapacitu 21,9 kWh, slušný dojezd i jízdní parametry zajišťuje především nízká hmotnost, která jen lehce převyšuje hranici 800 kilogramů. Nízká hmotnost má být navíc filozofií, které se chce firma držet i v dalších svých projektech v oblastech automotive. Není v nich úplným nováčkem. Do jejího portfolila patří totiž i lisovna plastů v Maurice Ward Manufactoring. Produkuje například středové tunely pro vozy Mercedes-Ben nebo kryty a další součásti zadních světlometů různých typů.

Zajímavým řešením, kterým se chce MW Motors také odlišit od ostatních producentů elektromobilů, je použití čtyř elektromobilů přímo v kolech. Ty přitom nemusí být příliš výkonné - každý z nich má výkon jen 12,5 kW - aby udělily dvoumístnému dvoudveřovému kupé solidní dynamiku.

Rozměry vozu jsou 405 centimetrů na délku, 162 na šířku a pouze 122 centimetrů na výšku. Ve standardní výbavě mají být například i kožená sedadla. Mezi nabízenými barvami karosérie jsou černá, červená, stříbrná a zelená. Možná je také dvoubarevná kombinace.

Radek Pecák