Již za šest týdnů odstartuje v Českém Krumlově sedmý ročník New Energies Rallye, která je opět součástí seriálu FIA Electric a New Energies Championship. Letos však nebude jedinou soutěží tohoto druhu pořádanou na území České republiky.

Českokrumlovská rallye, která se pojede v od 17. do 19. května, bude v hlavní kategorii vyhrazena pouze pro "čistě" elektrické automobily, případně vozy, které vyrábějí elektřinu z vodíku prostřednictvím palivových článků. "Zatím nevím, že by se takové vozidlo mělo objevit na startu, ale pokud se někdo v termínu přihlásí, jsme připraveni zajistit i tankování vodíku," uvedl pro Autonaelektřinu.cz prezident soutěže Pavel Kacerovský.

Diváci ovšem na trati budou moci spatřit také hybridní auta či taková, která jako palivo využívají stlačený zemní plyn. "Ta však budou hodnocena ve zvláštní kategorii Česká Trophy, která se nově stane součástí i dalších tuzemských rallye podniků. Například v Hustopečích. Pačejově či Příbrami," informoval Kacerovský.

Elektromobily si ale budou moci v oficiální FIA soutěži na území České republiky zazávodit ještě jednou. Konkrétně se tak stane během Rallye Bohemia na přelomu června a července.

Celý šampionát startuje o příštím víkendu. První soutěží je ECORally San Remo. Jednotlivé podniky se pak uskuteční ještě třeba také v Polsku, Bulharsku, na Islandu, v Řecku či Portugalsku. Součástí je i letos podnik v Monte Carlu.

Český Krumlov je druhou soutěží v řadě. Závodníci nejprve absolvují hvězdicovou jízdu a pak v pátek a v sobotu dvě etapy se zkouškami pravidelnosti. Celková délka rallye je letos 343 kilometrů a z tohoto dvanáct zkoušek pravidelnosti má celkovou délku 180 kilometrů. "Ani letos nebudeme při hodnocení zohledňovat spotřebu energie během soutěže, i když je mi jasné, že je to trend a jednou se tak stane," vysvětlil Kacerovský.

Jelikož není jisté, že by některé menší elektromobily (například Smarty) byly schopny absolvovat celou trasu, bude pro ně připravena kratší varianta.