Teprve v červnu uvedlo tuzemské zastoupení Renaultu na český trh elektromobil Zoe. Jedná se však o první generaci, která má, podle posledních zpráv, už nakročeno do důchodu.

S určitým zpožděním se nám dostal do ruky na test nový Nissan Leaf. Bílý exemplář vypadá teď v davu klasických "spalováků" docela nenápadně. Zatím jsme s ním jezdili jen po městě. Tady je pár prvních poznatků:

Cena budoucího elektromobilu Škoda s karosérií SUV bude podle zdrojů magazínu Autocar na úrovni středně a více vybaveného Kodiaqu. Dosáhne tedy zhruba na úroveň 800 000 Kč.

První "čistý" elektromobil s třícípou hvězdou na přídi bude mít oficiální výstavní premiéru na začátku října v Paříži. V té době tam odstartuje tradiční evropský podzimní autosalon. Portálu Autonaelektřinu to potvrdily dobře informované zdroje z automobilky.

Zatím se Nissan Leaf nabízí ve verzi s baterií 40 kWh. To je dnes již téměř standard, protože stejnou kapacitu nabízí i o třídu menší vůz, jakým je Renault Zoe.

Nissan od prvních informací o druhé generaci elektromobilu Leaf sliboval, že bude k mání ve dvou verzích - s kapacitou baterie 40 nebo 60 kWh. Ačkoli mnozí doufali, že obě varianty budou k dostání hned od počátku, ve skutečnosti se Leaf s větší baterií dostane na trh až příští rok. Informaci přinesl portál Electrek. Podle něho již probíhají testy nové baterie při rychlodobíjení s výkonem přes 100 kW.

Aby bylo toto možné, získá nová baterie také nový systém chlazení. Dosud totiž Nissan pro nový Leaf nenabízel aktivní teplotní management a baterii chladil vzduchem. To některým majitelům přinášelo problémy při využívání rychlodobíječek.

Navíc baterie už nebude dílem firmy AESC, nýbrž LG Chem.

Díky baterii s kapacitou minimálně 60 kWH získá Leaf dojezd přes 360 kilometrů. Jde přitom o hodnotu homologovanou podle přísnější metodiky WLTP.

Nový Leaf navíc získá i silnější elektromotor. Místo současně nabízeného s výkonem 110 kW to bude 160 kW. Díky tomu pak hodnota zrychlení z nuly na sto poklesne na pouhých 6,5 sekund.

 

Vloni se v Česku během prvního pololetí prodalo 192 nových elektromobilů, letos 318. Přestože podíl na trhu stále činí jen 0,2 procenta, je jasné, že zájem o tento typ pohonu roste.

Celkem padesát rychlodobíjecích stanic by mělo být na území Prahy vybudováno do konce příštího roku. Toto číslo je pětkrát vyšší, než jaký je současný stav.

Kromě vlastníků elektromobilů budou moci o speciální registrační značku začínající písmeny EL žádat také ti, kteří si pořídili plug-in hybridní vůz. Jedinou podmínkou je, aby emise CO2 nepřekročily hranici 50 gramů na kilometr jízdy.

Hned dvě zásadní novinky, které umožňují jízdu čistě na elektřinu, představí ve druhém pololetí tuzemské zastoupení korejské automobilky Hyundai. Poměrně překvapivě bude mezi nimi i model Nexo.

Vlastní továrnu na výrobu kapalného vodíku otevřela v USA česká společnost United Hydrogen. Chystá také síť vodíkových čerpacích stanic.