Je to nepochybně černá můra každého řidiče elektromobilů. Totiž to, když ukazatel zbývajícího dojezdu začne nebezpečně rychle klesat k nule. Auta s benzinovými nebo naftovými motory jsou obvykle i tehdy, když palubní počítač ukazuje nulu, schopné dojet někdy i desítky kilometrů. Jak to je ale s elektromobily? Mají také nějakou "rezervu".
Jako poměrně spolehlivé se ukazují oba elektromobily, které se podrobují dlouhodobému testu německého autoklubu ADAC. Jak Nissan Leaf, tak i BMW i3 měly dosud víceméně jen drobné závady.
Není příjemnější období na testování elektromobilu, než je jaro. V období, kdy není nutno příliš topit, ani klimatizovat, se totiž dá nejvíce spolehnout na slibované hodnoty dojezdu. Test Hyundai Ioniq to povrdil beze zbytku.
Zatímco v drtivé většině elektromobilů deklarovaný dojezd na palubním počítači ubývá rychleji než je skutečný počet ujetých kilometrů, ve Streetscooteru tomu tak není. Vyplynulo to z našich zkušeností během testovací jízdy.
Nová generace plug-in hybridní verze Toyoty Prius je pro praktický život mnohem vhodnější než ta první. Prokázal to náš test.
Jaký je rozdíl ve spotřebě, pokud na testovací stokilometrový okruh vyrazíme s plně dobitým akumulátorem a vozem, který má naopak nulovou zásobu elektřiny? A jak vlastně funguje takový vůz ve dnech, kdy jsou teploty stále pod bodem mrazu?
Elektrifikovaný konkurent Volkswagenu Passat dokáže ujet na baterie až 60 kilometrů. Podrobili jsme ho redakčnímu testu.
Copyright 2010 Technika spol. s r.o.