O šest a půl centimetru kratší než technicky spřízněná Škoda Enyaq iV je elektrická novinka Volkswagenu. Model ID.4 má být prvním globálním elektromobilem největší evropské automobilky.
Celkem u 44 ze svých 140 čerpacích stanic v tuzemsku vybuduje společnost OMV ve spolupráci s Pražskou energetikou 60 rychlodobíjecích stanic PREPoint.
Už řadu let se mluví o tom, že první vodíkové čerpací stanice v Česku určené pro veřejnost mají vzniknout v Praze na Barrandově a v Litvinově. Zatím se však avizovaný termín zprovoznění vždy odložil. Teď už je konečně jasněji.
Značka Hyundai začala vyvážet ze své domovské země po automobilech poháněných vodíkovými palivovými články také samotné články. Podle tiskové zprávy je budou využívat společnosti mimo automobilový průmysl.
V zemích, kde nejsou na pořízení elektromobilu dotace, to budou mít tyto vozy na trhu stále velice složité. Jejich ceny totiž musí být v porovnání s porovnatelně velkými a výkonnými osobními auty se spalovacími motory vyšší. Důvodem je nákladnější výroba.
Ačkoli Volkswagen stále ještě neodtajnil definitivní podobu svého elektrického SUV ID.4, natož technická data, do médií již unikl interní dokument, který mnohé z utajovaných věcí prozrazuje. Navíc rovnou parametry porovnává s Teslou Model Y.
Zatímco značka Hyundai hodlá postupně napřít své úsilí směrem k vozům s vodíkovými palivovými články, sesterská korejská KIA se aktuální hodlá prezentovat jako jeden z lídrů v oblasti bateriových elektromobilů. Vyplývá to z nové globální obchodní strategie automobilky.
Oficiální základní cenu má sice střední elektrická dodávka Peugeot e-Expert shodnou s tou, která je uvedena u sesterského modelu Citroën e-Jumpy - tedy 899 000 Kč, v současné době však lze model značky se lvem ve znaku pořídit podstatně výhodněji.
"Je to zajímavý jev. Když se lidí po absolvování testovací jízdy ptáme, co je podle nich nejlepší a nejhorší na voze ID.3, odpoví polovina, že nejlepší je design a druhá zase, že právě design je tou nejméně povedenou stránkou," uvedl pro Autonaelektřinu.cz mluvčí tuzemského zastoupení Volkswagenu David Valenta.
První vůz nové značky a hned skvělý. Tak vypadá práce bývalého konstruktéry Tesly Petera Rowlinsona, který ovšem nyní pracuje pro konkurenční automobilku Lucid.
Copyright 2010 Technika spol. s r.o.